تصـاویری حیـرت انگیـز از زیبـاترین نقاط جهـان
دانشجوی برنامه ریزی توسعه گردشگری
جهانگردی
درباره وبلاگ


کافیست بال ها را باز کنیم... آسمان از آن ماست...
نويسندگان
شهـری عجیـب و زیبـا در حفـره!
 
 
شهری زیر زمینی و تاریخی «مطماطه» در تونس در حفره بزرگی در زمین بنا شده و اطراف آن را غارهایی فراگرفته است که ساکنان این شهر از آن به عنوان اتاق‌هایی برای استراحت خود استفاده می‌کردند.
 
به گزارش فارس، به تازگی شهری زیر زمینی - تاریخی در تونس به نام «مطماطه» کشف شده است. این شهر در جنوب غربی شهر قابس در استان قابس کشف شد است.
 
این شهر در حفره بزرگی در زمین بنا شده است و اطراف آن را غارهایی فراگرفته است که ساکنان این شهر از آن به عنوان اتاق‌هایی برای استراحت و برآوردن دیگر نیازهای معیشتی خود استفاده می‌کردند. همچنین خانه‌های این شهر زیر زمینی توسط تونل‌ها به هم مرتبط می‌شوند.
 
شهر زیر زمینی مطماطه در 450 کیلومتری شهر تونس پایتخت تونس قرار دارد.
ساحـل کـاپـوچیـنو!
از جمله حوادث بسیار نادر طبیعت که هر چند دهه یکبار ممکن است در گوشه و کنار جهان روی دهد، تبدیل امواج دریا به رنگ کاپوچینو است که در سال 2008 سواحل شهر «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی شاهد این پدیده بودند.
در تفسیر این پدیده دانشمندان علوم زیست‌شناسی گفته‌اند که دلیل تبدیل شدن رنگ این موج‌ها وجود املاح و مواد شیمیایی و گیاهان مرده دریایی و ماهی‌های حل شده در آب دریاست که ترکیب آنها در کنار یکدیگر موجب بروز چنین پدیده‌ای در برخی سواحل جهان می‌شود.

منبع:ایران سان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجوی برنامه ریزی توسعه گردشگری و آدرس hamitims.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.